Önden Çekişli enine monteli | Dört Tekerden Çekiş uzunlamasına monte edilmiş |
Genel bilgi
Silindirler 4 motor hacmi 1781 cc Ateşleme sırası 1,3,4,2
Stok motor, sorun çıkmadan önce yaklaşık 400 tekerlek beygir gücü ve yaklaşık 7200 rpm civarında işlem yapar. Bu durumda başlı cıvatalara, egzoz valflerine, valf yaylarına ve tutuculara dikkat edilmesi gerekecektir.
Stok piston kolu 300 lbft'ye kadar taşıyabilir
Stok motor ve şanzuman ve motor kulakları 250 lbft
Dikkat edilmesi gerek
Bu araçlar, araçtaki çeşitli cihazlar için CAN veriyolunu kullanır. motorunuz elektronik gaz kelebeği bulunduruyorsa muhtemelen can veriyoluda bulunduruyordur. harici beyin almadan önce dikkat etmeniz gerekiyor.
Model Çeşitleri
Bu motorun en az 45 çeşidi var! Her bir varyant hakkında ayrıntılı bilgi vermek için çok fazla sayıda olduğundan, bunlarda mevcut olan temel teknolojiler ele alınacaktır.
Bazı modellerde kablolu DBW gaz kelebeği sistemi bulunur.
Bazılarında dar bantlı O2 sensörleri bulunurken bazılarında 4.2 Geniş bantlı pre-cat sensörü bulunur.
Bazıları emme egzantirigi VVT'yi değiştirdi
Bazıları enine Ön Tekerlek veya Dört Tekerden Çekişlidir
Bazıları uzunlamasına Ön Tekerlek veya Dört Tekerden Çekişlidir
Yıllar boyunca çeşitli turboşarjlar kullanılmıştır. Bazıları son derece küçük, bazıları çok daha büyük, daha fazla gücü destekliyor. Ya K03 ya da K04.
Çeşitli enjektör akış hızları kullanılmıştır
Çok sayıda farklı kafa tasarımı vardır. Hepsi 20V'tur ancak bazıları emme portu küçük, bazıları ise emme portu büyük bağlantı noktaları kullanır.
Bazı Audi A4 modellerinde her ön tekerleğin önünde bir tane olmak üzere ikiz ara soğutucular kullanılır.
Krank ve Egzantrik Sensörü
Bu motorlar bir Krank Konumu Sensörü ve bir Kam Konumu Sensörü kullanır. Krank tetiğinde 2x eksik diş (60-2) olan 60x dişli çark bulunur. Kam tetiğinde 2 kat daha büyük ve 2 kat küçük dişlere sahip 4 kat diş bulunur. ECU, her bir krank tetiği eksik diş olayı arasında farklı sayıda kam tetik dişi görmeyi bekler. yani bir krank devrinde, eksik diş olayının meydana gelmesinden ECU'nun bir sonraki eksik diş olayını görmesine kadar 1x kam dişi olayı görmeliyiz. Bir sonraki krank devrinde 3x kam tetik dişi görmeliyiz. Kam tetik dişlerinin bu sayımı, ECU'ya motorun hangi çevrimde açık olduğunu bildirir ancak tüm eksik diş krank tetik sistemlerinde olduğu gibi, tüm zamanlamanın kendisi yalnızca krank tetiği tarafından yapılır.
Krank sensörü okuyucu dişlisi
![]()
Egzantrik sensörü okuyucu dişlisi
![]()
Krank sensörü
Relüktör VR krank konum sensörü kullanılır. Bu, motorun ön tarafına doğru yağ filtresinin yanında bulunur. İki farklı sensör çeşidi vardır; her ikisi de relüktördür ancak farklı pin çıkışlarına sahiptir.
![]()
Hangi sensör tipine sahip olduğunuzu doğrulamak için pin 1 ve 2'de direnç kontrolü yapmanız gerekecektir. Eğer direnç yoksa aşağıda listelenen ilk tipe sahipsiniz. Direnç varsa ikinci tipe sahipsiniz.
Relüktör Kablolaması AUQ/AUM/BAM
pin Tanım bağlantı 1 Kalkan Zemini ortak şase 2 Relüktör - sensör şase 3 Relüktör + beyine
Relüktör Kablolaması AEB/APU
pin Tanım bağlantı 1 Relüktör + beyine 2 Relüktör - sensör şase 3 Kalkan Zemini ortak şase
Egzantrik Sensörü
Hall Etkisi kam sensörü kullanılır. Bu, silindir kapağının kam triger kayışı ucunda bulunur.
![]()
Hall Etkisi Kablolaması
pin Tanım bağlantı 1 12V+ Anahtarlamalı kontak elektriği 2 Sinyal (Ana Sayfa +) beyine 3 Sinyal zemini sensor şasesine
Ateşleme Bobinleri ve Ateşleyici
Bu motordaki ateşleme bobinleri harici bir ateşleyici modül gerektirir. Bu motorla donatılmış araçlarda 4x kanallı ateşleme modülü bulunur.
orjinal bobinleri kullanmadan direk r8 bobine geçiş yapabilirsiniz r8 bobinler ateşleyici modülünü kendi içerisinde barındırdığı için direk beyne bağlanabilir.
fakat siz orjinal bobinleri kullanmak istiyorsanız igniter ateşleyici modül kullanmanız gerekmektedir. aşağıda resmini ve ilgili bağlantı diagrami bulunan sayfasının linkini bırakıyorum
ateşleme voltaj dönüştürücü igniter
r8 bobin ürün sayfası
Ateşleme Bobinleri
![]()
pin Tanım 1 Ateşleyiciden Gelen Sinyal 2 silindir kapagı şasesine 3 12V+ ana röle ortak beslemesi rölede 87 numara
Bobin dwell time ayarı
![]()
DBW Gaz Kelebeği Sistemi
Bu motor iki farklı Drive By Wire gaz kelebeği gövdesi sistemini kullanır.
İlk modellerde kablolu gaz kelebeği bulunur ancak hareketli gaz kelebeği durdurucusu görevi görmek için DBW tarzı bir sistem kullanılır. Bu, gaz kelebeği gövdesine rölanti ve hız sabitleyici sağlar ancak gazı oradan açmak için bir gazteli kullanılır. Bir gaz teli mevcutsa bu, kullanılan sistem türüdür.
![]()
Daha sonraki modeller normal bir DBW gaz kelebeği gövdesi kullanır ve gaz teline sahip değildir.
![]()
DBW Gaz Kelebeği Kablolaması
![]()
Pozisyon Sensörleri
pin Tanım bağlantı 1 TPS2 beyin herhangi analog giriş 2 5V+ 5V+ beyin 4 TPS1 beyin herhangi analog giriş 6 Sinyal zemini sensör şasesi
Motor sürmek
pin bağlantı 3 DBW1 5 DBW2
DBW Gaz Pedalı Konum Sensörleri Bağlantısı
![]()
pin Tanım Haltech Bağlantısı 1 5V+ 5V beyin 2 5V+ 5V beyin 3 şase sensör şasesi 4 pot Sinyali 2 beyin herhangi analog girişe 5 şase sensör şasesi 6 pot Sinyali 1 tps girişi
MAP sensörü
Bu motorlarda MAP sensörü bulunmaz. Baro sensörleri var ama bu ayar için kullanılamaz.
ECU'nuzla birlikte gelen dahili MAP sensörünü kullanın.
![]()
Rölanti Valfi
Tüm varyantlar rölanti kontrolü için DBW gaz kelebeği gövdesini kullanır.
eğer rölanti dbw kullanmak istemiyorsanız telli gaz kelebegine geçerek . bir 3 pinli bmw pwm rölanti valfi kullanabilirsiniz.
ilgili valf icin link aşagıda
https://www.haricibeyin.com/threads/bmw-3-fişli-rölanti-valfi-bağlantı-şeması.14/
Emiş Hava Sıcaklığı
Giriş manifoldunda bir giriş havası sıcaklık sensörü bulunur.
![]()
![]()
Kablolama polariteye duyarlı değildir.
Seçilebilir Pullup'a sahip bir giriş kullanılmalıdır. Değilse ve 5V'a harici 1k pullup bağlanmalıdır.
pin bağlantı 1 beyine 2 sensör şasesi
Araç hız sensörü
Bu motor Hall Etkisi Araç Hız sensörünü kullanır.
![]()
![]()
Hall Etkisi Hız Sensörü
pin Tanım bağlantı 1 12V+ Anahtarlamalı ana röle 87 2 Sinyal beyine 3 şase sensör şasesi
Enjektör Verileri
Akış
Enjektör akış hızı, enjektörler %100 görevde tamamen açık tutularak ölçülür. Manifold basıncına referans verilmeyen sabit regülatör basıncına sahip yakıt sistemleri (genellikle geri dönüşsüz sistemler) için, doğru ayarlama için akışın Manifold Basıncı üzerinden eşlenmesi gerekir.
1.8 Turbo motorda kullanılan çok sayıda enjektör akış hızı vardır.
Çoğu model: 282 cc/dak
Bazı modeller: 317 cc/dak ancak bunlar 3 bar yerine 4 bar basınçta derecelendirilmiş gibi görünmektedir, dolayısıyla 280 cc ile aynı olabilirler.
Bazı Passat Modelleri: 210cc/min
Audi TT Quattro/225/Audi S3: 386 cc/dak
Ölü Zaman
Bir enjektöre belirli bir süre boyunca açılması komutu verildiğinde ölü süre, enjektörün bu süre zarfında fiili olarak açık olmadığı süredir. Solenoide enerji verip açılmaya başlama süresini ve kapanma süresini de kapsar. Yakıt akışının tam kapasitede olmadığı enjektörün açılıp kapandığı geçici dönemler de vardır, dolayısıyla bu kayıp pik akış süresi de dikkate alınır.
Haltech Üs Haritasından:
![]()
OEM orjinal ECU Bilgileri
![]()
Konum
Golf 4 : ECU, ön cam sileceği trim panelinin altında bulunur.
ECU Bağlantısı
![]()
Son düzenleme: