Vw 1.8Turbo 20V sensör bilgisi ve harici beyin bağlantı şeması


Önden Çekişli enine monteli
DocsDisplay
Dört Tekerden Çekiş uzunlamasına monte edilmiş
DocsDisplay


Genel bilgi​

Silindirler4
motor hacmi1781 cc
Ateşleme sırası1,3,4,2

Stok motor, sorun çıkmadan önce yaklaşık 400 tekerlek beygir gücü ve yaklaşık 7200 rpm civarında işlem yapar. Bu durumda başlı cıvatalara, egzoz valflerine, valf yaylarına ve tutuculara dikkat edilmesi gerekecektir.
Stok piston kolu 300 lbft'ye kadar taşıyabilir
Stok motor ve şanzuman ve motor kulakları 250 lbft


Dikkat edilmesi gerek​

Bu araçlar, araçtaki çeşitli cihazlar için CAN veriyolunu kullanır. motorunuz elektronik gaz kelebeği bulunduruyorsa muhtemelen can veriyoluda bulunduruyordur. harici beyin almadan önce dikkat etmeniz gerekiyor.

Model Çeşitleri​

Bu motorun en az 45 çeşidi var! Her bir varyant hakkında ayrıntılı bilgi vermek için çok fazla sayıda olduğundan, bunlarda mevcut olan temel teknolojiler ele alınacaktır.

Bazı modellerde kablolu DBW gaz kelebeği sistemi bulunur.
Bazılarında dar bantlı O2 sensörleri bulunurken bazılarında 4.2 Geniş bantlı pre-cat sensörü bulunur.
Bazıları emme egzantirigi VVT'yi değiştirdi
Bazıları enine Ön Tekerlek veya Dört Tekerden Çekişlidir
Bazıları uzunlamasına Ön Tekerlek veya Dört Tekerden Çekişlidir
Yıllar boyunca çeşitli turboşarjlar kullanılmıştır. Bazıları son derece küçük, bazıları çok daha büyük, daha fazla gücü destekliyor. Ya K03 ya da K04.
Çeşitli enjektör akış hızları kullanılmıştır
Çok sayıda farklı kafa tasarımı vardır. Hepsi 20V'tur ancak bazıları emme portu küçük, bazıları ise emme portu büyük bağlantı noktaları kullanır.
Bazı Audi A4 modellerinde her ön tekerleğin önünde bir tane olmak üzere ikiz ara soğutucular kullanılır.

Krank ve Egzantrik Sensörü

Bu motorlar bir Krank Konumu Sensörü ve bir Kam Konumu Sensörü kullanır. Krank tetiğinde 2x eksik diş (60-2) olan 60x dişli çark bulunur. Kam tetiğinde 2 kat daha büyük ve 2 kat küçük dişlere sahip 4 kat diş bulunur. ECU, her bir krank tetiği eksik diş olayı arasında farklı sayıda kam tetik dişi görmeyi bekler. yani bir krank devrinde, eksik diş olayının meydana gelmesinden ECU'nun bir sonraki eksik diş olayını görmesine kadar 1x kam dişi olayı görmeliyiz. Bir sonraki krank devrinde 3x kam tetik dişi görmeliyiz. Kam tetik dişlerinin bu sayımı, ECU'ya motorun hangi çevrimde açık olduğunu bildirir ancak tüm eksik diş krank tetik sistemlerinde olduğu gibi, tüm zamanlamanın kendisi yalnızca krank tetiği tarafından yapılır.


Krank sensörü okuyucu dişlisi
DocsDisplay



Egzantrik sensörü okuyucu dişlisi
DocsDisplay



Krank sensörü​

Relüktör VR krank konum sensörü kullanılır. Bu, motorun ön tarafına doğru yağ filtresinin yanında bulunur. İki farklı sensör çeşidi vardır; her ikisi de relüktördür ancak farklı pin çıkışlarına sahiptir.
DocsDisplay

Hangi sensör tipine sahip olduğunuzu doğrulamak için pin 1 ve 2'de direnç kontrolü yapmanız gerekecektir. Eğer direnç yoksa aşağıda listelenen ilk tipe sahipsiniz. Direnç varsa ikinci tipe sahipsiniz.

Relüktör Kablolaması AUQ/AUM/BAM
pinTanımbağlantı
1Kalkan Zeminiortak şase
2Relüktör -sensör şase
3Relüktör +beyine

Relüktör Kablolaması AEB/APU
pinTanımbağlantı
1Relüktör +beyine
2Relüktör -sensör şase
3Kalkan Zeminiortak şase

Egzantrik Sensörü​

Hall Etkisi kam sensörü kullanılır. Bu, silindir kapağının kam triger kayışı ucunda bulunur.
DocsDisplay

Hall Etkisi Kablolaması
pinTanımbağlantı
112V+ Anahtarlamalıkontak elektriği
2Sinyal (Ana Sayfa +)beyine
3Sinyal zeminisensor şasesine

Ateşleme Bobinleri ve Ateşleyici​

Bu motordaki ateşleme bobinleri harici bir ateşleyici modül gerektirir. Bu motorla donatılmış araçlarda 4x kanallı ateşleme modülü bulunur.
orjinal bobinleri kullanmadan direk r8 bobine geçiş yapabilirsiniz r8 bobinler ateşleyici modülünü kendi içerisinde barındırdığı için direk beyne bağlanabilir.
fakat siz orjinal bobinleri kullanmak istiyorsanız igniter ateşleyici modül kullanmanız gerekmektedir. aşağıda resmini ve ilgili bağlantı diagrami bulunan sayfasının linkini bırakıyorum

ateşleme voltaj dönüştürücü igniter

r8 bobin ürün sayfası

Ateşleme Bobinleri​

DocsDisplay

pinTanım
1Ateşleyiciden Gelen Sinyal
2silindir kapagı şasesine
312V+ ana röle ortak beslemesi rölede 87 numara

Bobin dwell time ayarı

DocsDisplay

Telli gaz kelebeği şeması​


1730201309146.png


pin noaçıklamaorjinal ecu baglantısı
1motor artı sinyali66
2motor şasesi-
3rölanti switchi69
4ortak 5v62
5tps sinyali75
6boş-
7sensör şasesi-
8tps ters sinyali74

DBW Gaz Kelebeği Sistemi​

Bu motor iki farklı Drive By Wire gaz kelebeği gövdesi sistemini kullanır.

İlk modellerde kablolu gaz kelebeği bulunur ancak hareketli gaz kelebeği durdurucusu görevi görmek için DBW tarzı bir sistem kullanılır. Bu, gaz kelebeği gövdesine rölanti ve hız sabitleyici sağlar ancak gazı oradan açmak için bir gazteli kullanılır. Bir gaz teli mevcutsa bu, kullanılan sistem türüdür.
DocsDisplay




Daha sonraki modeller normal bir DBW gaz kelebeği gövdesi kullanır ve gaz teline sahip değildir.
DocsDisplay




DBW Gaz Kelebeği Kablolaması

DocsDisplay


Pozisyon Sensörleri
pinTanımbağlantı
1TPS2beyin herhangi analog giriş
25V+5V+ beyin
4TPS1beyin herhangi analog giriş
6Sinyal zeminisensör şasesi

Motor sürmek
pinbağlantı
3DBW1
5DBW2



DBW Gaz Pedalı Konum Sensörleri Bağlantısı​

DocsDisplay


pinTanımHaltech Bağlantısı
15V+5V beyin
25V+5V beyin
3şasesensör şasesi
4pot Sinyali 2beyin herhangi analog girişe
5şasesensör şasesi
6pot Sinyali 1tps girişi

MAP sensörü​

Bu motorlarda MAP sensörü bulunmaz. Baro sensörleri var ama bu ayar için kullanılamaz.
ECU'nuzla birlikte gelen dahili MAP sensörünü kullanın.

DocsDisplay

Rölanti Valfi​

Tüm varyantlar rölanti kontrolü için DBW gaz kelebeği gövdesini kullanır.
eğer rölanti dbw kullanmak istemiyorsanız telli gaz kelebegine geçerek . bir 3 pinli bmw pwm rölanti valfi kullanabilirsiniz.

ilgili valf icin link aşagıda

https://www.haricibeyin.com/threads/bmw-3-fişli-rölanti-valfi-bağlantı-şeması.14/

Soğutucu Sıcaklığı​

Bu motorlar 4 pinli Soğutucu Sıcaklık Sensörüyle birlikte gelir
DocsDisplay
DocsDisplay


BOSCHclt_Pinouts.jpg

Emiş Hava Sıcaklığı​

Giriş manifoldunda bir giriş havası sıcaklık sensörü bulunur.
DocsDisplay
DocsDisplay


Kablolama polariteye duyarlı değildir.
pinbağlantı
1beyine
2sensör şasesi
Seçilebilir Pullup'a sahip bir giriş kullanılmalıdır. Değilse ve 5V'a harici 1k pullup bağlanmalıdır.

Araç hız sensörü​

Bu motor Hall Etkisi Araç Hız sensörünü kullanır.
DocsDisplay
DocsDisplay


Hall Etkisi Hız Sensörü
pinTanımbağlantı
112V+ Anahtarlamalıana röle 87
2Sinyalbeyine
3şasesensör şasesi

Enjektör Verileri​

Akış​

Enjektör akış hızı, enjektörler %100 görevde tamamen açık tutularak ölçülür. Manifold basıncına referans verilmeyen sabit regülatör basıncına sahip yakıt sistemleri (genellikle geri dönüşsüz sistemler) için, doğru ayarlama için akışın Manifold Basıncı üzerinden eşlenmesi gerekir.

1.8 Turbo motorda kullanılan çok sayıda enjektör akış hızı vardır.

Çoğu model: 282 cc/dak
Bazı modeller: 317 cc/dak ancak bunlar 3 bar yerine 4 bar basınçta derecelendirilmiş gibi görünmektedir, dolayısıyla 280 cc ile aynı olabilirler.
Bazı Passat Modelleri: 210cc/min
Audi TT Quattro/225/Audi S3: 386 cc/dak


Ölü Zaman​

Bir enjektöre belirli bir süre boyunca açılması komutu verildiğinde ölü süre, enjektörün bu süre zarfında fiili olarak açık olmadığı süredir. Solenoide enerji verip açılmaya başlama süresini ve kapanma süresini de kapsar. Yakıt akışının tam kapasitede olmadığı enjektörün açılıp kapandığı geçici dönemler de vardır, dolayısıyla bu kayıp pik akış süresi de dikkate alınır.

Haltech Üs Haritasından:
DocsDisplay

OEM orjinal ECU Bilgileri​

DocsDisplay



Konum​

Golf 4 : ECU, ön cam sileceği trim panelinin altında bulunur.


ECU Bağlantısı​

DocsDisplay
 
Son düzenleme:

ÖZER ECUHARD KARTAL

Forum sahibi
Yönetici
30/10/22
228
14 pinli kafa soketi pinleri

1 = Black - Oil pressure switch (Dash plug pin 10, oil pressure warning)
2 = Black/White - Speedo sensor pin 1 (Coil live feed 1 (15), in interior wiring, fuse 7)
3 = White/Blue - Speedo sensor pin 2 (Dash plug pin 28, speedo)
4 = Purple - Dash coolant temp sensor pin 1 (Dash plug pin 8, coolant temp)
5 = Red/Purple - Fuel injectors 1-4 pin 1 (Fuel pump relay output (87), in dash panel wiring harness)
6 = Yellow/Black - Inlet cam control valve pin 1, Turbo air recirc valve pin 1 and Charge pressure control solonoid pin 1 (Fuel pump relay output (87), in dash panel wiring, fuse 34)
7 = Brown - Earth in centre of plenum chamber (Earth connection 1, in engine compartment wiring)
8 = Black/Purple - Unused or injector power on 6pot engines, comes from Fuse 29 (Coil live feed (15), in dash panel wiring)
9 = Brown/White - Dash coolant temp sensor pin 2 (Earth connection (sender earth) 1, in dash panel wiring)
11 = Brown/White - Oil level/temp sensor pin 1 (Coil live feed (15a), in dash panel wiring, fuse 5)
12 = Purple/White - Oil level/temp sensor pin 3 (Dash plug pin 18, oil level/temp warning)
13 =Red/Black - coolant circulation pump on 6pot engines
 

ÖZER ECUHARD KARTAL

Forum sahibi
Yönetici
30/10/22
228
me7.5 1.8t beyin şeması pinout

me7.5 için
motor devir sinyali 37pin
canbus 58-60
teker hız sinyali beyne direk hall sensör olarak giriyor beyinden auxlara kodlanarak calisiyor.
gösterge harareti kafa soketi 4-9 pine direk bağlanıyor
yag basınç switchi kafa soketi 1 numaraya bağlanıyor
ana röle kullanmaya gerek yok aracın sigorta kutusunda direk var tesisatta tekli kalın soket var röleyi tetikleyince direk oraya elektrik geliyor.
benzin pompası rölesi tetik 65pin
40-41 numara klima panelinden 12v klima açtı sinyali yolluyor
 

Ekli dosyalar

  • bosch-motronic-me75-18t-aum-pinout_compress.pdf
    903.5 KB · Görüntüleme: 24
Son düzenleme:
Geri
Üst