MERCEDES M112 MOTOR BU KONUDA BAŞKA BİR ARACA SWAP YAPILDIĞI İÇİN TAM BİLGİ YOKTUR.
SADECE BU MOTORUN FİZİKSEL OLARAK BAŞKA ARACA BAĞLANDIGINDA BAĞLANTILARIN NASIL YAPILMASI GEREKTİĞİ İLE ALAKALI BİLGİLER VARDIR.


bu konuda mitsubishi pajero aracına swap yapılmış motorun nasıl çalıştırıldıgını tüm bilgileri ile aşama aşama paylaşacagız
SADECE BU MOTORUN FİZİKSEL OLARAK BAŞKA ARACA BAĞLANDIGINDA BAĞLANTILARIN NASIL YAPILMASI GEREKTİĞİ İLE ALAKALI BİLGİLER VARDIR.


bu konuda mitsubishi pajero aracına swap yapılmış motorun nasıl çalıştırıldıgını tüm bilgileri ile aşama aşama paylaşacagız
1. M112 Motor Özellikleri
- Tip: V6, %90 V açısı
- Malzeme: Alusil motor bloğu, alüminyum silindir kapakları
- Valf Yapısı: SOHC, silindir başına 3 valf (2 emme, 1 egzoz)
- Ateşleme: Çift buji sistemi (her silindirde 2 buji)
- Yakıt Sistemi: Sıralı yakıt enjeksiyonu (EFI)
- Dengeleme: Motor bloğunda denge şaftı
- Güç Aralığı: 2.4L (M112.914) - 3.7L (M112.970) arasında değişen modeller
- Uygulama Alanları: Mercedes-Benz C, E, CLK, SLK, ML ve S serisi araçlar
2. M112 Motor Krank devir Sensörü konumu ve pinleri
Pin No Bağlantı Açıklama 1 Manyetik Bobin (+) STABİL ECU KRANK SENSÖRÜ GİRİŞİNE 2 Manyetik Bobin (-) ORTAK SENSÖR ŞASESİNE 3 (Varsa) Kalkan/Gövde Topraklama ORTAK SENSÖR ŞASESİNE KRANK OKUMAKLA ALAKALI PROBLEM YAŞARSANIZ 1 VE 2 PİNİ YER DEĞİŞİN!
VR (Variable Reluctance) Krank Mili Sensörü Nedir?
VR sensörü, içten yanmalı motorlarda krank milinin pozisyonunu ve dönüş hızını ölçen manyetik bir sensördür. Motor kontrol ünitesi (ECU), bu sensörden gelen sinyalleri kullanarak ateşleme ve enjeksiyon zamanlamasını ayarlar. M112 motorlarında sıkça kullanılan bir sensör türüdür.
KONUMU MOTORUN ARKA KISIMINDA ŞANZUMAN BAĞLANTI KISIMINA YAKIN BULUNMAKTADIR.
3. M112 Motor ateşleme sıralaması
1 ve 6 kardeş piston
4 ve 2 kardeş piston
3 ve 5 kardeş piston
kardeş pistonların ateşlemelerini beraber bağlayabilirsiniz veya ayrı bağlayıp beraber wasted spark ateşletebilirsiniz.
beraber bağlama işlemini egzantrik sensörü kullanmayacaksanız yapmak zorundasınız.
egzantrik sensörü kullanacaksanız bağlantı sıralamasını 1. piston 1. ateşleme çıkışı olarak yapabilirsiniz aynı şekilde diğer pistonları devam ettirebilirsiniz.
wasted spark bağlamak istiyorsanız bağlantı şemasını aşağıda paylaşıyorum
piston no vems pin adı stabil beyin şeması ismi 1 ign 0 ateşleme çıkışı 1 2 ign 3 ateşleme çıkışı 4 3 ign 4 ateşleme çıkışı 5 4 ign 2 ateşleme çıkışı 3 5 ign 5 ateşleme çıkışı 6 6 ign 1 ateşleme çıkışı 2
Son düzenleme: