Mercedes M112 swap detayları şeması

MERCEDES M112 MOTOR BU KONUDA BAŞKA BİR ARACA SWAP YAPILDIĞI İÇİN TAM BİLGİ YOKTUR.
SADECE BU MOTORUN FİZİKSEL OLARAK BAŞKA ARACA BAĞLANDIGINDA BAĞLANTILARIN NASIL YAPILMASI GEREKTİĞİ İLE ALAKALI BİLGİLER VARDIR.

c7b6823c-ace5-4a30-92c6-3d791a446980.jpgc7737d59-93e3-46c5-8173-0fe8db3a61d9.jpg

bu konuda mitsubishi pajero aracına swap yapılmış motorun nasıl çalıştırıldıgını tüm bilgileri ile aşama aşama paylaşacagız

1. M112 Motor Özellikleri

  • Tip: V6, %90 V açısı
  • Malzeme: Alusil motor bloğu, alüminyum silindir kapakları
  • Valf Yapısı: SOHC, silindir başına 3 valf (2 emme, 1 egzoz)
  • Ateşleme: Çift buji sistemi (her silindirde 2 buji)
  • Yakıt Sistemi: Sıralı yakıt enjeksiyonu (EFI)
  • Dengeleme: Motor bloğunda denge şaftı
  • Güç Aralığı: 2.4L (M112.914) - 3.7L (M112.970) arasında değişen modeller
  • Uygulama Alanları: Mercedes-Benz C, E, CLK, SLK, ML ve S serisi araçlar

2. M112 Motor Krank devir Sensörü konumu ve pinleri

Pin NoBağlantıAçıklama
1Manyetik Bobin (+)STABİL ECU KRANK SENSÖRÜ GİRİŞİNE
2Manyetik Bobin (-)ORTAK SENSÖR ŞASESİNE
3 (Varsa)Kalkan/Gövde TopraklamaORTAK SENSÖR ŞASESİNE

KRANK OKUMAKLA ALAKALI PROBLEM YAŞARSANIZ 1 VE 2 PİNİ YER DEĞİŞİN!​

VR (Variable Reluctance) Krank Mili Sensörü Nedir?

VR sensörü, içten yanmalı motorlarda krank milinin pozisyonunu ve dönüş hızını ölçen manyetik bir sensördür. Motor kontrol ünitesi (ECU), bu sensörden gelen sinyalleri kullanarak ateşleme ve enjeksiyon zamanlamasını ayarlar. M112 motorlarında sıkça kullanılan bir sensör türüdür.

KONUMU MOTORUN ARKA KISIMINDA ŞANZUMAN BAĞLANTI KISIMINA YAKIN BULUNMAKTADIR.

0d9aad90-862a-46cb-bda0-e1d33f5e68d0.jpg

3. M112 Motor hararet müşürü sensörü bağlantısı pinleri ve konumu


Pin NoBağlantıAçıklama
1sensör sinyalSTABİL HARARET SENSÖRÜ GİRİŞİNE
2sensör şaseORTAK SENSÖR ŞASESİNE

28cbb7a8-d719-4dd0-a21c-3a48ab55672e.jpg

3. M112 Motor piston ve enjektör sıralaması

762c97e2-c53e-43c8-949b-9664be94e47c.jpg

3. M112 Motor ateşleme sıralaması

b4cec9c9-2db8-44fb-b605-4a47ca1d24c2.jpg

1 ve 6 kardeş piston
4 ve 2 kardeş piston
3 ve 5 kardeş piston
kardeş pistonların ateşlemelerini beraber bağlayabilirsiniz veya ayrı bağlayıp beraber wasted spark ateşletebilirsiniz.
beraber bağlama işlemini egzantrik sensörü kullanmayacaksanız yapmak zorundasınız.
egzantrik sensörü kullanacaksanız bağlantı sıralamasını 1. piston 1. ateşleme çıkışı olarak yapabilirsiniz aynı şekilde diğer pistonları devam ettirebilirsiniz.
wasted spark bağlamak istiyorsanız bağlantı şemasını aşağıda paylaşıyorum
piston novems pin adıstabil beyin şeması ismi
1ign 0ateşleme çıkışı 1
2ign 3ateşleme çıkışı 4
3ign 4ateşleme çıkışı 5
4ign 2ateşleme çıkışı 3
5ign 5ateşleme çıkışı 6
6ign 1ateşleme çıkışı 2


vems ekranının ayarı
1734629134856.png

3. M112 Motor vems krank primary trigger ayarlamaları

1734629270390.png1734629283251.png

3. M112 Motor egzantrik sensörü konumu

17304d90-b39c-4faa-b4f1-4e7a04506ac3.jpg
3. M112 Motor gaz kelebeği konumu

462c3256-19a1-43db-9f35-28f4dd6772f1.jpg
 
Son düzenleme:
Geri
Üst