OPEL CORSA B 1.6 GSİ stabil ecu bağlantı diagramı

OPEL CORSA B GSİ STABİL ECU HARİCİ BEYİN BAĞLANTI YÖNERGELERİ​


fae45760-9eea-431c-a6d1-b9ec33c50ec9.jpg
da45de74-4967-404c-82d9-e1a94b6288c2-jpg.145


Bu, Lotus tarafından geliştirilen 16 valfli silindir kapağuna ve esas olarak Opel'in 8 valfli motorlarıyla aynı olan dökme demir silindir bloğuna sahip olan bu ailedeki ilk motordu . C16XE yalnızca 1993 ve 1994 model yıllarındaki Corsa GSi'de mevcuttu . C16XE henüz Ecotec etiketli değildi ve daha sonraki Corsa ve Opel Tigra modelleri için X16XE Ecotec motorla değiştirildi. C16XE ve X16XE Ecotec arasındaki temel fark emisyon kontrolüdür ; C16XE'de EGR ve HAVA sistemi yoktur, ancak silindir kapağı bu özellikleri sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. C16XE ile motorun sonraki versiyonları arasındaki diğer farklar arasında emme manifoldu , C16XE'de dökme alüminyum manifoldla değiştirilen plastik bir üst emme manifoldu ve yakıt enjeksiyon sistemi bulunur, C16XE'de MAF sensörlü Multec yakıt enjeksiyonu kullanılır ve daha sonraki modellerde Multec yakıt kullanılır MAP sensörlü enjeksiyon . Ayrıca C16XE'nin kendi egzoz ön bölümü tasarımı bulunurken, X16XE için muhtemelen maliyet tasarrufu önlemi olarak Opel Astra'da da kullanılan bir ön bölüm ile değiştirildi.

İsimMotor hacmiÇapStrokSıkıştırma oranıGüç
C16XE1,6 L (1598 cc)79 mm (3,1 inç)81,5 mm (3,21 inç)10.5:180 kW (110 bg)


Özet bilgi​

bu araba en kolay harici beyin bağlanabilen arabalar birtanesidir. aracın motoru elektronik yapısı oldukca basittir.

  • marş tetigi
  • akü şarj kablosu
  • akü şarj lambası
  • yağ lambası

gibi bağlantılar aracın motor elektrik tesisatına bağlı degil dorudan aracın kasa tesisatından motora bağlı olduğu için sadece başlıca şeyleri bağlayarak harici beyin sahibi olabilirsiniz bu iş maliyeti ve zamanı olarak size çok zaman kazandıracak ve işinizin karmaşıklığını engelleyecektir.

bu motor için stabil universal harici beyinimizi kullanabilirsiniz.
ürün linki

Beyin nerede​

beyin aracın içerisinde ön yolcu torpido altında direkte bulunur.

3bfb215c-9729-4a98-8a3b-9327cdc5f031.jpg

Motor tesisatı nereden geçer​

akünün hemen yanındaki delikten araç içerisine girmektedir.
tesisat çekerken dikkat etmeniz gereken en önemli şey burdan içeri su girmemesidir.
bu yüzden tesisatın bu kısmını komple makaron yapın kablo içerisinden beyine su yürüyüp işlerinizi rezalet etmesin.
ve kesinlikle delikte bulunan pislatik tapayı takınız.

45f70196-99a1-4a16-8a62-f3281dbe379e.jpg

Motor tesisatı örnek güzergah​

f4e69de7-a9d4-4fe4-a4dc-fd83f31c1e51.jpg

Pistonlar ve ateşleme sırası​


1718446023467.png

ok yönü aracın önüne bakcak şekilde olduğunda piston sıralamamız bu şekildedir.
1 ve 4 üncü piston
2 ve 3 üncü piston
eşit seviyede dururlar

ateşleme sıralaması
1-3-4-2

Krank ve Egzantrik Sensörü

Bu motorlar bir Krank Konumu Sensörü ve bir Kam Konumu Sensörü kullanır. Krank tetiğinde 2x eksik diş (60-2) olan 60x dişli çark bulunur. aracın bobin sistemi wasted spark olduğu için harici beyinde egzantrik sensörü kullanmanız size bir fayda sağlamayacaktır. bu yüzden bağlamayacagız.

1718446481899.png

krank sensörü tipi relüktor yani manyetik sensördür vr modeldir.
bunun için beyinimizin içerisinden krank okuyucu jumperlerimizi cr-vr ve cr-pull olarak takmalıyız. diğer tüm jumperler sökülü olmalıdır.

jumperlerin lokasyonu aşağıdaki resimde gösterilmiştir.

1718446744180.png



1718446889437.png
Relüktör krank devir sensörü pinleri
pinTanımbağlantı
1Relüktör +beyine
2Relüktör -sensör şase
3Kalkan Zeminiortak şase

Ateşleme Bobinleri ve Ateşleyici​

Bu motordaki ateşleme bobinleri harici bir ateşleyici modül gerektirmez doğrudan ateşleme sinyallerini beyine girebilirsiniz.
bobin tipi wasted spark oldugu için 2 ateşleme sinyali ile silinidiri çalıştırabilirsiniz.

1718447515190.png

orjinal ateşleme bobinimiz bu arac için oldukta yeterli ve ucuz bir üründür bu yüzden kullanmaya devam edebilirsiniz. aracınızda yüksek sıkıştırma, buji kablosu problemi veya turbo işlemleri varsa r8 bobine geçmenüzi öneririz. ürün linki

bobin bağlantı diagramı​


pinbobinaçıklama
112 volt besleme gerilimiana röle 87 nolu pine bağlayın
2şase topraklamamotor külbüratör kapağına bağlayın parazit olmasın diye
3ateşleme sinyali 1doğrudan beyine bağlayın
4ateşleme sinyali 2doğrudan beyine bağlayın

MAP sensörü​

Bu motorlarda map sensörü bulunabilir ama boşuna zaman kaybedip uğraşmayın direk ECU'nuzla birlikte gelen dahili MAP sensörünü kullanın.
vakuma karşı dayanıklı bir hortumla resimdeki beyin rekoru üzerinden aracınızın emme manifoldu gaz kelebegi ile motor arasında bulunan bir yere map sensörünü monte edin.

1718448059371.png

Rölanti Valfi​

bu araçların rolanti valfleri stepper tiptir yani stabil ecu ile uyumlu degildir.
hiç rölanti valfi kullanmayabilirsiniz fakat bu arac sogukken rölantinin normaden düşük, arac sıcakken rolantinin normalden yüksek olmasına sebep olacaktır.
başka hiçbir yan etkisi yoktur.
eğer bir rolanti valfi kullanmak istiyorsanız sonradan yeni bir rolanti valfi eklemesi yapmanız gerekecektir.
bir 3 pinli bmw pwm rölanti valfi kullanabilirsiniz.

ilgili valf icin link aşagıda

https://www.haricibeyin.com/threads/bmw-3-fişli-rölanti-valfi-bağlantı-şeması.14/

Soğutucu Sıcaklığı​

Bu motorlar 2 adet sogutucu sıcaklık sensörü ile gelir
bu sensörlerden ilk 2 fişli direk motor beyni içindir
2 sensör ise tek fişli ve gösterge harareti içindir
göstege harareti sensörü tesisatın içinden motor beyninin yanına kadar çekilmelidir fakat beyne girilmez ordan kasa tesisatı soketindeki mavi kabloya baglanacaktır.

8da19ed7-dd5f-44ea-a36b-c8d658a26150.jpg


pinİşlevbağlantı
1sinyalbeyin clt girişi
2şaseortak sensör şasesi

Kasa tesisatı bağlantı bilgisi​

aracımızın kasa tesisatı aracın motoru beyine ile kontak gösterge hararet teker hızı vb. şeylerin haberleşmesi amacı ile gereklidir.
kasa tesisatı beyinin oldugu yerde bulunur. resimde belirttiğimiz sokettir.

0bbe0484-5874-4979-89a6-76b43d196cfd.jpg
kablo rengiişlevibağlanacağı yer
kırmızı/mavibenzin pompası elektriğiana röle 87 numara
yeşilgösterge devribeyin p259.0 çıkışı
mavi/kırmızıteker hız sensörübeyin vss girişi
kahve/mavimotor arıza lambasını yaktırırbeyin kodlanabilir herhangi çıkış
siyahkontak elektriği 12vbeyin beslemesi
kırmızıakü sabit 12vana röle beslemesi 30 numara
kahverengişasetüm tesisat ve beyin şaseleri birleşecek
mavigösterge hararetidoğrudan gösterge harareti sensörü

Enjektörler​

  1. BEYİN SİYANLİ
  2. 12V ANA RÖLE

Not: beyinde sıralı bir şekilde tüm enjektörleri bağlayabilirsiniz.
silindir sayısı farketmeksizin tüm motor çeşitlerinde sıralı bağlanır.
Örnek :
1. enjektör = 1. beyin enjektör çıkışı
2. enjektör = 2. beyin enjektör çıkışı
3. enjektör = 3. beyin enjektör çıkışı
4. enjektör = 4. beyin enjektör çıkışı

Not: opelin orjinal enjektörleri çok dandik olup sızdırma olayları firmamız tarafından birdençok kez tespit edilmiştir. bu yüzden alt tak şekilinde direk yerine uyan
bmw m52 pembe enjektörleri direk altak şekilde bu araca uymaktadır. takmanızı tavsiye ederiz.

TPS -> Gaz kebeği konum sensörü



1718472313243.png
  1. 5V
  2. SİNYAL
  3. SENSÖR ŞASE
Not: farklı model bir tps sensörü kullanıyorsanız besleme gerilimi 12v da olabilir fakat tüm bmw tpsleri 5voltla beslenir.
tpslerle alakalı daha fazla bilgi için tıklayın
 

Ekli dosyalar

  • da45de74-4967-404c-82d9-e1a94b6288c2.jpg
    da45de74-4967-404c-82d9-e1a94b6288c2.jpg
    177.6 KB · Görüntüleme: 248
Son düzenleme:
Geri
Üst