OPEL CORSA B GSİ STABİL ECU HARİCİ BEYİN BAĞLANTI YÖNERGELERİ
Bu, Lotus tarafından geliştirilen 16 valfli silindir kapağuna ve esas olarak Opel'in 8 valfli motorlarıyla aynı olan dökme demir silindir bloğuna sahip olan bu ailedeki ilk motordu . C16XE yalnızca 1993 ve 1994 model yıllarındaki Corsa GSi'de mevcuttu . C16XE henüz Ecotec etiketli değildi ve daha sonraki Corsa ve Opel Tigra modelleri için X16XE Ecotec motorla değiştirildi. C16XE ve X16XE Ecotec arasındaki temel fark emisyon kontrolüdür ; C16XE'de EGR ve HAVA sistemi yoktur, ancak silindir kapağı bu özellikleri sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. C16XE ile motorun sonraki versiyonları arasındaki diğer farklar arasında emme manifoldu , C16XE'de dökme alüminyum manifoldla değiştirilen plastik bir üst emme manifoldu ve yakıt enjeksiyon sistemi bulunur, C16XE'de MAF sensörlü Multec yakıt enjeksiyonu kullanılır ve daha sonraki modellerde Multec yakıt kullanılır MAP sensörlü enjeksiyon . Ayrıca C16XE'nin kendi egzoz ön bölümü tasarımı bulunurken, X16XE için muhtemelen maliyet tasarrufu önlemi olarak Opel Astra'da da kullanılan bir ön bölüm ile değiştirildi.
İsim | Motor hacmi | Çap | Strok | Sıkıştırma oranı | Güç |
---|---|---|---|---|---|
C16XE | 1,6 L (1598 cc) | 79 mm (3,1 inç) | 81,5 mm (3,21 inç) | 10.5:1 | 80 kW (110 bg) |
Özet bilgi
bu araba en kolay harici beyin bağlanabilen arabalar birtanesidir. aracın motoru elektronik yapısı oldukca basittir.
- marş tetigi
- akü şarj kablosu
- akü şarj lambası
- yağ lambası
gibi bağlantılar aracın motor elektrik tesisatına bağlı degil dorudan aracın kasa tesisatından motora bağlı olduğu için sadece başlıca şeyleri bağlayarak harici beyin sahibi olabilirsiniz bu iş maliyeti ve zamanı olarak size çok zaman kazandıracak ve işinizin karmaşıklığını engelleyecektir.
bu motor için stabil universal harici beyinimizi kullanabilirsiniz.
ürün linki
Motor tesisatı nereden geçer
akünün hemen yanındaki delikten araç içerisine girmektedir.
tesisat çekerken dikkat etmeniz gereken en önemli şey burdan içeri su girmemesidir.
bu yüzden tesisatın bu kısmını komple makaron yapın kablo içerisinden beyine su yürüyüp işlerinizi rezalet etmesin.
ve kesinlikle delikte bulunan pislatik tapayı takınız.
![]()
Krank ve Egzantrik Sensörü
Bu motorlar bir Krank Konumu Sensörü ve bir Kam Konumu Sensörü kullanır. Krank tetiğinde 2x eksik diş (60-2) olan 60x dişli çark bulunur. aracın bobin sistemi wasted spark olduğu için harici beyinde egzantrik sensörü kullanmanız size bir fayda sağlamayacaktır. bu yüzden bağlamayacagız.
krank sensörü tipi relüktor yani manyetik sensördür vr modeldir.
bunun için beyinimizin içerisinden krank okuyucu jumperlerimizi cr-vr ve cr-pull olarak takmalıyız. diğer tüm jumperler sökülü olmalıdır.
jumperlerin lokasyonu aşağıdaki resimde gösterilmiştir.
Relüktör krank devir sensörü pinleri
pin Tanım bağlantı 1 Relüktör + beyine 2 Relüktör - sensör şase 3 Kalkan Zemini ortak şase
Ateşleme Bobinleri ve Ateşleyici
Bu motordaki ateşleme bobinleri harici bir ateşleyici modül gerektirmez doğrudan ateşleme sinyallerini beyine girebilirsiniz.
bobin tipi wasted spark oldugu için 2 ateşleme sinyali ile silinidiri çalıştırabilirsiniz.
orjinal ateşleme bobinimiz bu arac için oldukta yeterli ve ucuz bir üründür bu yüzden kullanmaya devam edebilirsiniz. aracınızda yüksek sıkıştırma, buji kablosu problemi veya turbo işlemleri varsa r8 bobine geçmenüzi öneririz. ürün linki
bobin bağlantı diagramı
pin bobin açıklama 1 12 volt besleme gerilimi ana röle 87 nolu pine bağlayın 2 şase topraklama motor külbüratör kapağına bağlayın parazit olmasın diye 3 ateşleme sinyali 1 doğrudan beyine bağlayın 4 ateşleme sinyali 2 doğrudan beyine bağlayın
MAP sensörü
Bu motorlarda map sensörü bulunabilir ama boşuna zaman kaybedip uğraşmayın direk ECU'nuzla birlikte gelen dahili MAP sensörünü kullanın.
vakuma karşı dayanıklı bir hortumla resimdeki beyin rekoru üzerinden aracınızın emme manifoldu gaz kelebegi ile motor arasında bulunan bir yere map sensörünü monte edin.
![]()
Rölanti Valfi
bu araçların rolanti valfleri stepper tiptir yani stabil ecu ile uyumlu degildir.
hiç rölanti valfi kullanmayabilirsiniz fakat bu arac sogukken rölantinin normaden düşük, arac sıcakken rolantinin normalden yüksek olmasına sebep olacaktır.
başka hiçbir yan etkisi yoktur.
eğer bir rolanti valfi kullanmak istiyorsanız sonradan yeni bir rolanti valfi eklemesi yapmanız gerekecektir.
bir 3 pinli bmw pwm rölanti valfi kullanabilirsiniz.
ilgili valf icin link aşagıda
https://www.haricibeyin.com/threads/bmw-3-fişli-rölanti-valfi-bağlantı-şeması.14/
Soğutucu Sıcaklığı
Bu motorlar 2 adet sogutucu sıcaklık sensörü ile gelir
bu sensörlerden ilk 2 fişli direk motor beyni içindir
2 sensör ise tek fişli ve gösterge harareti içindir
göstege harareti sensörü tesisatın içinden motor beyninin yanına kadar çekilmelidir fakat beyne girilmez ordan kasa tesisatı soketindeki mavi kabloya baglanacaktır.
pin İşlev bağlantı 1 sinyal beyin clt girişi 2 şase ortak sensör şasesi
Kasa tesisatı bağlantı bilgisi
aracımızın kasa tesisatı aracın motoru beyine ile kontak gösterge hararet teker hızı vb. şeylerin haberleşmesi amacı ile gereklidir.
kasa tesisatı beyinin oldugu yerde bulunur. resimde belirttiğimiz sokettir.
kablo rengi işlevi bağlanacağı yer kırmızı/mavi benzin pompası elektriği ana röle 87 numara yeşil gösterge devri beyin p259.0 çıkışı mavi/kırmızı teker hız sensörü beyin vss girişi kahve/mavi motor arıza lambasını yaktırır beyin kodlanabilir herhangi çıkış siyah kontak elektriği 12v beyin beslemesi kırmızı akü sabit 12v ana röle beslemesi 30 numara kahverengi şase tüm tesisat ve beyin şaseleri birleşecek mavi gösterge harareti doğrudan gösterge harareti sensörü
Enjektörler
- BEYİN SİYANLİ
- 12V ANA RÖLE
Not: beyinde sıralı bir şekilde tüm enjektörleri bağlayabilirsiniz.
silindir sayısı farketmeksizin tüm motor çeşitlerinde sıralı bağlanır.
Örnek :
1. enjektör = 1. beyin enjektör çıkışı
2. enjektör = 2. beyin enjektör çıkışı
3. enjektör = 3. beyin enjektör çıkışı
4. enjektör = 4. beyin enjektör çıkışı
Not: opelin orjinal enjektörleri çok dandik olup sızdırma olayları firmamız tarafından birdençok kez tespit edilmiştir. bu yüzden alt tak şekilinde direk yerine uyan
bmw m52 pembe enjektörleri direk altak şekilde bu araca uymaktadır. takmanızı tavsiye ederiz.
TPS -> Gaz kebeği konum sensörü
Not: farklı model bir tps sensörü kullanıyorsanız besleme gerilimi 12v da olabilir fakat tüm bmw tpsleri 5voltla beslenir.
- 5V
- SİNYAL
- SENSÖR ŞASE
tpslerle alakalı daha fazla bilgi için tıklayın
Ekli dosyalar
Son düzenleme: